18 augusti

Tjosan svejsan!

I dag va det andra dagen i skolan.. blää! Det va iaf en slapp dag, så det va skönt! Förmiddan va enligt schemat, det vill säga att vi började fem i nio med musik och efter det bild. Musiken gick förvånansvärt bra för att vara mig.. det vill säga att jag nästan klarade av att spela "Blue suede shoes" på gitarr! Haha, jag är inte direkt världsbäst på gitarr men det va faktiskt riktigt kul! På bilden gick det mindre bra. Vi skulle börja skissa på idéer till våra 3D bilder som vi ska göra. Den enda idén jag kom på va att det skulle va en golfspelare som slog på en boll och höll på att träffa en person i huvudet - väldigt kreativt eller hur! Haha, jaja bättre än inget iaf!

Efter lunchen va det dags för poängjakt då man som det kanske hörs på namnet ska samla så många poäng som möjligt på olika stationer. Man är i olika lag som består av en sjua, åtta och nia. Mitt lag fick full pott på tre stationer, jag är riktigt stolt! Men det bästa va såklart att vi fick en glass efteråt.. mohaha!

När jag käkat upp glassen följde jag med Lollo hem. Efter att vi latat oss i soffan ett tag drog vi till Berga och köpte frukt till vår uuuuunderbara fruktsallad.. mums fillibabba! Fruktsalladen blev toppen, men vi fick verkligen kämpa för att få den klar! På vägen dit va det massor vägarbeten så det va svårt att komma över vägen. När vi väl kom fram funkade inte Lollos bankkort, så hon kunde inte ta ut pengar... men efter lite envishet gick det! På både dit och hemvägen stank det även skiiiit från någon sörja som läkt på gatan - inte mysigt! När vi till slut kom hem igen efter att ha handlat va vi ju tvugna att skära upp salladen också! Så ungefär en timmes arbete för fem minuters njutning, men det va det värt!

För övrigt har min nya laptop kommit idag och jag är överlycklig! Innan hade jag en stationär dator, men det är ju mycket mysigare att sitta i sängen med datorn än vid skrvibordet! Den är röda färgen va inte så fin som jag föreställt mig, men det blir säkert super ändå!

Hej svejs!




jag säger bara en sak - mums fillibabba!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

hihihi vi är bäst!! och btw trorja det var sopbilen som hade släppt sörjan efter sig haha, uew!

2010-08-18 @ 21:01:11
URL: http://rockarhamstern.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Haha, det tror jag med! det luktade ju så hos mig för några dagar sen och då hade sopbilen varit här.. tycker det är respektlöst av dom att släppa ut sånna stinkbomber! :o haha

2010-08-18 @ 21:05:46
URL: http://kkaaajsas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0